De officiële oplevering van het constructiegedeelte van de nieuwe onderkomens voor het Ministerie van Volksgezondheid en het Bureau Openbare Gezondheidszorg (BOG) markeert een krachtig nieuw hoofdstuk voor de gezondheidszorg. Wat begon als een ambitieus plan op de tekentafel, is na twee jaar van intensieve inspanning uitgegroeid tot een tastbare realiteit: twee moderne gebouwen die klaarstaan om de volksgezondheid naar een hoger niveau te tillen. Tijdens de ceremoniële overhandiging waren prominente vertegenwoordigers aanwezig, onder wie directeur Rakesh Gajadhar Sukul, onderdirecteur administratieve diensten mevrouw Wendy Eersel-Sumter en BOG-directeur Radjesh Ori. Ook leden van de directie, vertegenwoordigers van de Project Implementation Unit (PIU) en het uitvoerende constructiebedrijf waren getuige van dit bijzondere moment.
In zijn toespraak sprak directeur Gajadhar Sukul met zichtbare trots. Hij bedankte alle betrokkenen die vanaf de eerste ontwerpfase tot aan de uiteindelijke oplevering hun deskundigheid en toewijding hebben ingezet. Wij zijn verheugd met het bereiken van deze mijlpaal en zijn u zeer erkentelijk voor de inzet. Zijn woorden onderstreepten niet alleen dankbaarheid, maar ook het belang van deze uitbreiding voor de toekomst van de gezondheidszorg. Projectmanager Kamla Mado van de PIU blikte terug op een intensief traject waarin planning, expertise en doorzettingsvermogen centraal stonden. Het was een intensief traject, maar het resultaat mag er zijn. De realisatie van de twee gebouwen binnen een tijdsbestek van twee jaar en binnen het vastgestelde budget geldt als een krachtig bewijs dat doelgericht werken en professionele samenwerking leiden tot succes.
Volgens Mado toont dit project aan dat met de juiste expertise en strakke coördinatie zelfs complexe bouwprojecten efficiënt kunnen worden uitgevoerd. Tegelijkertijd deed zij een oproep aan het personeel, ga zorgvuldig en duurzaam om met de nieuwe faciliteiten. De gebouwen zijn immers niet alleen een investering in infrastructuur, maar vooral in de mensen die er dagelijks zullen werken en de burgers die zij bedienen. Ook de aannemer sprak zijn waardering uit voor de constructieve samenwerking tussen het ministerie, de PIU en alle overige partners. Het wederzijds vertrouwen en de open communicatie vormden de stille kracht achter het succes. De ceremonie bereikte haar hoogtepunt met de officiële ondertekening van de documenten en de symbolische overhandiging van de sleutels, een moment dat het einde van de bouwfase markeerde, maar tegelijkertijd het begin van een nieuwe periode voor de publieke gezondheidszorg. Met deze oplevering staat er niet alleen een gebouw, maar een belofte, een sterkere, modernere en beter toegeruste gezondheidssector, klaar om de uitdagingen van vandaag en morgen met vertrouwen tegemoet te treden.
Volg de Facebookpagina en Youtube kanaal voor data, nieuws en inspiratie. Voor alle nieuws uit Suriname en de wereld check: www.kowchecking.com